Ebba Ekstedt

Smink från Rebecca Stella
2016
 
Jag köpte för ett par dagar sedan foundation och concealer från Rebecca Stellas egna märke (Rebecca Stella).
 
Jag har testat båda produkterna i två dagar nu och jag måste säga att jag är positivt överaksad. Jag var så säker på att det skulle vara skit. Ungefär jämförelsen av HM:s smink vilket enligt mig och min egna åssikt är dåliga produkter som ger ett dåligt resultat och en dålig hållbarhet. Men självklart så behöver inte alla tycka det, flera kanske tycker att det funkar kanon för dem. Och det är för att alla är olika och har olika hudtyper lika så åssikter samt smak mm.
Jag har iaf tittat på produkterna så många gånger. Det var likadant med kläderna, jag tänkte det kanske är obekvämma men tillsut började jag anävnda många utav kläderna från märket och nu kan jag inte sluta köpa hennes kläder.
Och för ett par dagar sedan så bestämmde jag mig för att den där risken av besvikelse. Men efter att ha sett henne sminka sig med prdoukterna själv på sin snapchat så tänkte jag inget kunde gå fel.
 
Jag har använt både foundation och concealern nu i två dagar och jag kan direkt säga att det är mina abslouta favoriter av allt jag testat från alla möjliga olika märken. Foundationen täcker bra men den är inte fullt täckande  men den är bättre än många andra foundation som finns på marknaden och ger ut sig för att vara 100% täckande. Concealern täcker också bra, dock har jag inte så mycket mörka ringarn under ögonen (händer väldigt sällan helt enkelt) så jag använder den för att ljusa upp under ögon och på hakan, näsan, i pannan samt på käkbenen precis under contouringen under kindbenet. Så för mig är den inte riktigt till för att täcka. Sedan lägger jag ett tunnt lager puder i hela ansiktet med hjälp utav min beauty blender. Jag lägger även foundationen och concealern med min beauty blender.
 
Resultat/Hållbarhet 
På mig håller foundationen och concealern "helt seriöst!" hela dagen, från morgon till kväll. Jag sminkar mig innan skolan och när jag kommer hem mellan fyra och fem så duttar jag bort lite glans/olja som jag får under dagen oavsett vilken foundation jag använder men dock så får jag mindre med denna foundation. Sedan låter jag den sitta på till runt 10-12 på kvällen och basen ser fortfarande bra ut. Dock kan jag märka att den då har börjat kaka sig och flagna av på hakan och näsan där jag är som torrast.
 
Jag tar bort allt mitt smink med min vanliga ansiktsrengöring samt make up remover från Face. 
 
2017 
 
Jag kan fortfarande säga att detta är en favorit. Dock har jag börjat använda andra produkter då jag vill ha en mindre täckande bas. Jag har istället börjat använda Face Tinted mineral moisturizer som är en färgad dagkräm och jag anävnder nyans 0. Jag använder inget puder över denna. Jag har fått en extremt mycket torrare hy än vad jag hade förut och på det har jag fått tillbaka min acne och det blir bättre och sämre i perioder. Sen har jag fått eksem av många acne krämer jag fått utskrivet, alltså har de vart för starka.